söndag 17 maj 2009

Växthuset som krymte

Detta är vad som är kvar av växthuset.

Det står på lite ojämnt underlag.
Och det är inte mycket plats i det.

Här ser man hur det såg ut innan.

Mitt växthus som jag har planerat och fantiserat om hela vintern ville inte komma in hos mig på kolonien. Det har strulat nästan hela tiden. När vi byggde upp det visade det sig att det fattades två lister till den ena gaveln och jag vet inte hur många glasrutor som har gått i kras. Några när vi körde hem dom i höstas och sedan kom det en storm och välte en hel hög. Det känns sorgligt men som vanligt överlever jag och har tänkt att sätta vaxbönor där växthuset stod. Jag vägrar att sura och reta mig på detta.
Livet är en utmaning och för kort för bitterhet.

1 kommentar:

♥Ida♥ sa...

Ja det blir tyvärr inte alltid som man tänkt sig.. Vi längtar redan efter de mumsiga vaxbönorna.. Kram I