tisdag 9 juni 2009

Att mörda mördarsniglar


Har tänkt på detta med att mörda mördarsniglar. Det är ju bautaäkligt att klippa ihjäl den. Jag har läst och hört att det är humanast att lägga klippet bak huvudet. Nu undrar jag bara hur gör man det? I går klippte jag 10 sniglar från min koloni och 1 från grannens för hon kunde inte. Man står där med en slemmig ihoprullad äckelpäckel som drar ner huvudet i bakrumpan verkar det. Ska man då lirka med den så den sticker ut huvudet och snabbt klippa innan den hinner drar sig tillbaka igen? Jag ska vara ärlig, jag klippte var f.n jag kunde. Och jag lovar alla dog. Måste köpa öl och ladda mina snigelfällor. Det funkade jättebra förra året, glömmer bara att köp öl när jag är i affären. Är inte van vid att köpa ut till djur.
En undran till. Vad fyller mördarsniglar,getingar och fästingar för funktion igentligen? Vem äter dessa monster? Vad gör dom för nytta? Svara den som kan.

2 kommentarer:

Therése sa...

Ute på landet har vi inga, så jag vet tyvärr inte. Kan du inte dra nytta av dom på något vis?

♥Ida♥ sa...

Små slemmiga onödiga varelser.. Usch de gillas inte.. go get them säger jag bara.. Kramar stora dottern