torsdag 17 juni 2010

Höga växter och nybygge i kolonien.

I dag fick jag hjälp med att bygga upp trappan igen. Det blev också återanvändt fönster till att sätta över pallkragarna. Funkar som växthus mini.

Här trappa under uppbyggnad. Det ska bli skönt att ha den igen.

Det är sent men nu verkar det att ta sig i landen. Rädisor och sallad är det här i denna pallkrage.

Längst bak smultronplantorna som har rikligt med blomster och anlag till bär.Framför i krukorna har jag satt doftliljor och spindeldalia. Krukorna står på plattorna som blev till trappan.

Helt otroligt vad det växer högt och lummigt. Älskar det. Bakom är min fika och slappehörna. Skönt med insynsskydd.

Lilla kryddlandet har jag rensat ganska kraftigt i. Plantorna sprider sig otroligt så man får vara rätt hård i gallringen.

Den lille havefruen är på plats i zinkbaljan igen. Nere till vänster kan man se de sorgliga rester efter Gunnar. Den fick antagligen frost eller något för den är helt inntorkad. Jag ska kanske få en ny senare.

Utsikt från min fikastol.

Penséer är ju tacksamma. tycker att det är så inbjudande att ha blomster på grinden när man kommer ner till mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jättefint och ser fram emot en liten fika hos dig.
Kram Eva

♥Ida♥ sa...

Trappan blev så fin.. Mille älskar att kliva upp o ner när. =)