måndag 28 april 2008

Pilflätning








Ja nu har jag återhämtat mig någelunda efter helgen. Detta med pilflätning var så kul och lika jobbigt som jag förestälde mig. Med blåsor på fingrarna ska jag nu försöka att skriv lite.
Lördagen var klart bäst för då fick jag göra en pilkon till kolonien som jag ville. Det var jättefint väder så vi kunde vara ute på gräsmattan och fläta. Kristianstadsbladet kom och gjorde en intervju och fottade oss. Det blev en helsida i tidningen och tack och lov en bild där jag ses bakifrån. Vi blev färdiga kl.16.00 som bestämt och jag kunde ta cyklen och forsla ner konen till kolonien med en gång. Var så trött på kvällen så jag orkade inte fixa någon mat men jag överlevde (har ju lite att ta av).
Söndagen regnade det när jag cyklade ner och vi fick vara inomhus och fläta en brödkorg. Den blev både sed och vind men men jag gjorde så gott jag kunde.Hjälp vad jobbigt. Det var betydligt svårare att fläta en sån liten korg än en stor kon. Det drog ut på tiden och vi blev inte färdiga till kl. 16.00 utan fick förlängt med 2 timmar. När klockan var 19.00 så körde jag hem för jag skulle vidare till Mia (syrran) som hade födelsedag. Fick god mat och ett glas rött.Cyklade sedan hem och stöp i sängen.
I dag har jag bara kurerat mig och vilat och haft ont som f.n. Men det var värt det.

Inga kommentarer: