lördag 30 augusti 2008

Nästan en heldag i kolonien

Här ska mina björnbär klättra och ge riklig skörd hoppas jag
Plockade lika mycket som i måndags
Den rosa hibiskusen var mörkare än jag trodde
Men vilken underbar färg på gladiolusen
Precis så sammanvuxit som jag vill ha.
Cyklade ner vid halv nio tiden med TE och mackor och glatt humör. Fick uträttat en hel del och känner mig nöjd med dagen. Satte ihop blomsterbågen men som vanligt så fattades det skruvar och vägledning. Fick sticka iväg och köpa skruvar hos vår järnaffär som har allt, jag lovar allt. 22 specialskruvar för 16.50 hur kan man ta sånna priser? (vad blir det per styck?) Var tvingad att ringa in I som hjälpte mig att få ihop bågen. Planterade en björnbär vid den ena sidan och nu väntar jag på att få den andra. Skördade mer vaxbönor och tomater och några morötter, plockade med några buketter blommer och njuter nu när jag tittar på mina vasar.
Dom lovar soligt och fint väder i morn men vi får se meterologerna är ju inte dom som brukar tala sanning om man säger så. Kom hem ca 14.00, det är ju många timmar men den mesta tiden sitter jag och njuter och planera vad nästa drag är. Jag är så lycklig för denna lilla plätt.

Inga kommentarer: