onsdag 3 september 2008

Redan september!!!!!!!!

Det lilla frö har blivit en solros på omkring 2 meter
Jag tycker det är fint när salladen ska till och blomma
När potatisen blev uppgrävd fick krassen plats
Vilken grönska!!!!
Man blir sulten när man jobbar i trädgården

Har varit och planterat mina humle som jag köpte i måndags när syrran och ma och jag åkte till solhaga och handlade lite på 50%. Man blir så där lite mallig när man kan spara halva priset (det känns bra i alla fall). Tack G.....a för att du ringde och frågade mig.
Jag tillhör dom som älskar våren och nysådd och allt som lever upp igen efter vintern och mörkret. Men jag måste medge att det är underbart på hösten oxå. Jag bara satt och glodde och njöt som en storfarmare i förmiddags.
Alla solrosor,gladiolus,dalier,ringblommor,rosor,lejonöron och alla andra växter som jag lyckats klämma in på min lilla älsklingsplats i tillvaron. Tänk att dom små frö som jag sådde i våras har blivit så stora och fina växter! Å så fick jag besök av mina älsklingar som kom med mackor till ma momma. Jag känner mig lycklig just nu. Får man det?

1 kommentar:

♥Ida♥ sa...

Klart du skall va lycklig nu.. I ditt paradis kan man aldrig va olycklig.. Kram ida