söndag 26 oktober 2008

Växthus

Jaha hur ska vi gripa ann detta nu då?

Bara en lite del av glasen. Tyvär gick några i kras när vi körde hem.

Nu överfullt med ogräs. Hos mig överfullt med frukt och grönt hoppas jag.

Tack för hjälpen killar ni får säkert smaka mina tomater, gurka, pysalis mm nästa sommar.

Jipppi jag har fått ett växthus helt gratis. Förra lördagen var jag och mina svärsöner och skruvade isär det. Nu står det nere på kolonien och jag ska bädda ner det tills nästa vår. Sen ska det bli kul och se om vi kommer ihåg hur det var skruvat samman. Det löser vi då. Men jag är bara så glad just nu, har önskat mig ett växthus i åratal. Det är nog det minsta man kan köpa tror jag. Vi mätte det till ca 1,60 x 1,85 och det blir ju bra i min lilla koloni på 70 kvadratmeter. Tänk vad jag ska odla i det. Jösses vad det ska planeras. ÅÅÅÅÅ vilken lycka.

1 kommentar:

Golle sa...

Jag tror att växthuset kommer bli hur bra som helst i din trädgård.. det var så lite så.. klart vi hjälper dig så gott vi kan. Ser fram emot att se allt växa inuti växthuset.. och smaka på allt.. hehe..