fredag 2 januari 2009

Gott Nytt År

Vad slår att gallra morötter en sommardag?

Eller när spikklubban håller på att slå ut.

Eller när blomsterbönorna som jag fick av min syrra börjar att blomma på egengjord pilställning.

Oj Oj vad jag längtar.

Så önskar jag mig själv och alla andra ett gott nytt år. Ja jäklar vad gott det ska bli. Men det vet väll alla att det blir inte bättre än vad man själv gör det till. Nu känns det härligt att vi har kommit in i januari och kan börja att räkna ner till våren med frösådd om bara någon månad och att ta sticklingar från pelagonierna och tänka på hur och var det ska planteras i kolonien. Jag ska läsa och kolla på nätet om tips och idéer. Ja som vanligt mår jag bra nu och ser framåt med tillförsikt.

1 kommentar:

♥Ida♥ sa...

jag längtar med efter sommaren.. Ska bli så kul o komma igång o hjälpa med kollonien snart.. kram Ida