lördag 12 september 2009

Vinnsten kom till sist.


Jag fick ett medelande i början av augusti att jag hade vunnit första pris i en tävling i tidningen Mama. Fint tänkte jag och cyklade ner och hämtade min låda på posten. Den vägde över 7 kg, och den var skadad såg jag. Väl hemma upptäckte jag att något av innhållet gått sönder och runnit ut och förstört korg och andra grejor. Jag reklamerade det på posten. Mitt i semestertiden som det var, gick allt helt galet. Den ena gången efter den andra fick jag åka ner och prata med vikarier och efter lång tid kom chefen tillbaka och kunde hjälpa mig. Ett telefonsamtal senare fixade han en ny sändning till mig. Och i dag kom paketet som nu vägde 12,8 kg. Lite extra varor som kompensation var ju inte för mycket tycker jag. Jag är naturligtvis jätteglad för min vinnst, nu har jag grejer för lång tid framöver. Jag som aldrig brukar vinna, tänka sig första pris.

Inga kommentarer: