onsdag 9 september 2009

Skörd i kolonien

Dagens skörd. Jag har gett bort lika mycket vaxbönor som det syns på bilden.

Amerikanska blåbären har vi plockat mycket av i år. Jag fick 3 plantor av min syster och svåger förra året. Nu verkar det som att dom har etablerat sig bra. Den som älskar bären mest är Mille som smaskar i sig med välbehag.

Vaxbönepyramiden som det bara dräller fram bönor i. Det är det mest tacksamma man kan odla. Gott till allt (kanske inte bruna bönor).

Grönskan är intensiv just nu.

Solen blekte bort texten på min skylt som bjuder in änglar i kolonien. Jag har pratat med tjejen som har gjort den och hon ska bättra på den senare. Jag glömde att lackera den så felet är mitt.

4 kommentarer:

Therése sa...

Det ser härligt ut! Du har rätt i att vaxbönor inte är gott till bruna böner. Innget är nämligen gott till just bruna bönor, inte ens bruna bönorna i sig.:)
Ha det fint!
/Therése

♥Ida♥ sa...

De e så fint i ditt paradiset.. M åt upp blåbären i ett nafs.. Tänk va man tvivlade på vaxbönorna i våras och så överraskar dem en varje år med massvis av bönor.. hehe

Golle sa...

Bären och grönsakerna ser riktigt mumsiga ut.. =)

MLE sa...

Lyckost som har tur!! Jag fick bara bär i 2 år sen gav den upp, eller jag. Attans vad jag ångrar mig nu ;-). Underbart gott ser det ut-E