söndag 7 november 2010

Omgjort i hallen.

Min härliga tamburmajor som jag hittade på loppis. Säkert hemmagjord och riktigt ful i gulnad furu. Fram med färg och så blev den som ny.

Eftersom jag tog ner en brun ful hatthylla så blev det stora hål i väggen. Efter en liten tankepaus hängde jag upp ett vitt och fint överlakan på väggen. Skohyllan fick också lite vit färg och så hängde jag upp ett tapetprov som min dotter fixat till mig.

En gammal spånkorg blev klädd i överlakan och där fick jag en bra plats till mina sjalar. (har 10 - 15 stycken)

Måste visa en av mina citroner. (Sjalen heter så)

Nya favoriten. Rostig ängel till fönstert i TV-rummet. (Finns att köpa hos Lyckliga Hildur i Kristianstad)

Och här väntas det på barnbarnen. Som tur är bor de inte så långt bort.

2 kommentarer:

♥Ida♥ sa...

Så fint det är i din hall.. Inte alls som när jag och nelly bodde hemma... hihi

Therése sa...

Din blev ju jättefin! :)