måndag 23 januari 2012

Femtielva nyanser av grönt.

Favoriten av alla mina blomsterböcker just nu.

Underrubriken är : En handbok i utanförskap.



En härligt avslappad författare.

Man kommer ju automatiskt att tänka på en övervintrad hippi när man ser denna bild. (Men han är ju för gullig)


Boken fick jag av min syster Gunilla när jag hade födelsedag i somras. Älska den härliga, slappa stämningen och stilen i boken som innehåller recept, odlarråd, underbara bilder och fiffiga råd och dåd m.m. Det är härligt att sitta och kolla i den nu en kylig dag då det är förenat med livsfara att bege sig ut i snö och is. Om jag längtar till våren? Skulle tro det.

Vill tipsa att Bibblan har den så låna den gärna och njut.

1 kommentar:

Emma sa...

**Ja nu kliar det i fingrarna, har inga så fina böcker men har plockat fram lite trädgårdstidningar o kollar oxå lite bloggar för att stilla den värsta längtan ut =) Ha det bäst**