lördag 18 april 2009

1 år idag

I dag har det gått ett år sedan jag startade denna blogg. Det har varit lite upp och ner med att blogga varje dag. Men detta är mer minnesantekningar för mig själv, men jag vet att många läser här (det har varit 1974 unika besökare) och det tycker jag är kul. Kanske skulle jag vara lite gladare om fler ville skriva en liten komentar till mina inlägg. Men det är OK vilket som.
Jag har tillbringat hela dagen i kolonien med vackert väder och lite småpyssel. Har bla varit tvingad att flytta pionerna och det gillar dom ju inte, men där ska byggas upp växthuset där dom stod så det var inget annat att göra. I har varit hos mig hela förmiddagen och hon hjälpte flitigt till. Vi bar stenar till en kant runt ett nytt blomsterland, planterade dom övervintrande purjolökarna (som ska få stå och blomstra) och I sådde dom första rädisorna för i år. Vi hade sallad och mackor med som smakade bara så mycket bättre utomhus. Nu känns det i hela kroppen så det blir en stilla kväll framför TVen och kolla Robinsson. Får se om jag orkar sticka ett par varv. Måste nog smörja in mina nariga händer först annars fastnar dom bara i garnet och det är ju abert.

2 kommentarer:

♥Ida♥ sa...

grattis mammi.. Och tack för en fin dag i kollonin.. kram Ida

Anonym sa...

Grattis Zazza till din 1-årsdag
som bloggare. Hoppas att du får många härliga dagar i din koloni
i sommar
Ha det bra! Be