tisdag 21 april 2009

Då firar jag igen



Nu här i kväll tittade besökare nummer 2000 in och kollade här hos mig. Detta är över mina förväntningar.
Det känns underbart att gå mot denna ljusa tid nu . Snart Valborg och första Maj, man hinner inte med riktigt känns det som ibland. Det finns ju fler frö som ska sås här i mitt fönster och hur ska allt få plats? Var ska jag sätta mina över 20 små pelagonier? Jag har tänkt mig att sätta minst 30 solrosfrö i tomma toarullar (som jag har sparat ihop under ett par dagar :) Var ska dom stå? Tänk om man hade ett orangeri. Men jag känner mig själv så mycket att jag tror att jag hade gnällt om för lite plats då också. Man kan ju aldrig få för många planter eller hur?
Ja jag vet att det finns större problem i världen, men jag gillar igentligen mina småproblem med fröer, jord, plats, mördarsniglar, växthusbygge som dröjer, vattning m.m. Det gör mig lycklig att odla helt enkelt.
HURRA FÖR VÅREN!!!!!!!

Inga kommentarer: