måndag 13 april 2009

Ja det är våren, ja det är våren som har kommit igen.

Man kan ju bli lite trött ibland

Men drömma det får man

Försiktighet måste vidtagas

Nu är det jättelänge sedan som jag bloggade sist. Vet inte varför men så blev det. Nu har jag gått igång med kolonien igen och har tillbringat det mesta av påsken där. Det har fyllts på med ny jord, flyttats planter, burit stenar, lukat, förberetts för växthuset, plockat ihop skräp och bara suttit och njutit med min matpåse och TE. Gud va skönt och vad jag har längtat efter detta. Jag får sätta in foto senare för min kamera är på resa och kommer hem i morgon. Jag får ner och fota som bara den och kan samtidigt medela alla att min kära Gunnar har överlevt vintern och min nerbäddning i höstas.
Har redan använt 175 l jord och har bestält 400 l mer. Jag får tre pallkragar av min käre svåger och dom slukar ju otroliga mängder jord. Lite nervöst är det att starta så här tidig för man vet ju aldrig med aprilväder. Man får väl gå lite på magkänslan.
Det käns lite som att vakna upp och krypa ut ur idet och skruva upp för gasen som stått på sparlåga sedan november. Jiiipiiijihoo

Inga kommentarer: