söndag 5 juli 2009

Bilder från dagen

Gunnar breder ut sig. Han fyller snart hela hörnan.

Femte bladet håller på att öppna sig.

När man kikar in under bladen så ser det ut så här. Undrar hur hög blomsterkolven ska bli?

Lilla blyga kolonifruen försvinner nästan i djunglen.

Altså, altså detta är min kompost som jag vände över i den nya komposthållaren. Det verkar som om det var ett par frö som låg på lur. Men vad vackert, det får stå som det är.

Klätterrosen som jag fick av min pappa i höstas. Vilken härlig färg. Den blev nog klippt lite för mycket, men den ska nog växa sig lång så småning om. Hoppas jag.

Mina fina rosor. Tyvär inga man kan ha i vas. Men man kan njuta dom där dom står.

Inte visste jag att lammöra hade så vackra blommor. Fick den av grannen.

Härliga färger tillsammans.

Dagliljan gillas att vara granne med Gunnar.

Nu börjar man se vaxbönorna.

Ärtorna har också vuxit upp.

I pallkragarna växer isbergssallad, plocksallad, morötter, dill och rädisor + purjolök från förra året som ska blomma snart hoppas jag.

Det blev nog lite för tätt med smultronplanterna i pallkragen.

Men det är inget fel på skörden. Smultronen till höger plockade jag i dag. Jordgubbarn fick jag plocka hos min granne, dom ska mitt barnbarn ha. Han älskar mommos bär. Snart kan han få blåbär, hallon och krusbär också. Har vi tur blir det lite björnbär, det är som om dom står still i växten. Men det hjälper nog med regnet som kommer just nu.

2 kommentarer:

♥Ida♥ sa...

Va härligt grönt det har blitt nere i kollonin.. M mumsade i sig alla smultronen nu innan han skulle sova.. Kram Ida

Anonym sa...

Hej!

Igår var jag på Hästveda marknad och köpte ett nytt garn som jag tänkte ha till den näverstickade sjalen.

Kram Eva