fredag 3 juli 2009

Varmt



Var och köpte mer jord och forslade ner två 50 literssäckar på cyklen till kolonien på förmiddagen. Är man riktigt klok som företar sig något liknande? Säckarna gled naturligt av pakethållaren och hotade att välta allt. Men räddaren i nöden var en gammal farbror som tafatt höll men fattade inte att jag skulle ha dom med vidare. Ja,ja det var naturligtvis värmen som drabbar med kolektiv hjärnsläpp. Vad hade jag ute och göra i 38 graders värme (det visade i varje fall min termometer i kolonien) jo jag skulle vattna. Inte bara min koloni utan också min grannes. Hon ligger tyvär på sjukhuset och man måste ju ställa upp för varandra inte sant? Gissa om det var varmt och om jag svettades? Hade planer på att plantera lite och så och luka och..... Men jag orkade inte ens ta några bilder, jag är bara tacksam att jag hittade hem. Yr som bara den ramlade jag ihop i sängen med bara ett lakan på och sov i två timmar. Hoppas att tempen går ner för vi är inte byggda för att klara denna tropikvärme (inte jag i varje fall).

1 kommentar:

♥Ida♥ sa...

Stackars mamma.. Värmeslag o alldeles utarbetad.. Du får börja fråga T om han kan hjälpa dig mer i kollonin. Du får inte slita ut dig. kram Ida