lördag 29 augusti 2009

Syster med gröna fingrar

Den lilla mårbacka pelagon som G fick av mig i våras har vuxit sig stor. Med 11 -12 blomster och några knoppar visar den att den trivs perfekt i växthuset.

Även liten kan har stor blomst.

Här syns växthuset från kryddlandet. Uteplanteringsplats, så mysigt.

När så min syster blir trött kan hon lägga sig i sitt blomsterhus och bara njuta. Hoppas att hon tar sig den tiden, kanske tända ljuslycktorna och bara vara en stund.

Pysalis bildar nästan en gardin.

Hon är fantastisk på att göra instalationer i trädgården. Kransen på staketet har hon bundit.

Spännande att kika in under buskar och blomster.

En gammal korg hängande i en buske. Man kan hitta mer och mer om man står och titta.

Den rostiga trampsymaskinen är ju vacker i sig själv, men med växtlighet blir det underbart.

G fick några Lejonöra plantor av mig och lyckades med att få dom nästan upp till taket av lekstugan. Mina blev inte till något, så nu hoppas jag att det blir ett par frö till mig till nästa vår.

Afrikaslilja är nog hennes stolthet. Det kan jag förstå för den är underbar även när den inte blommar.

Vid ingången till växthuset. Hennes frösådda tagetes så fina och skira.

Blandad kompott av blomster

Kängeruräpple är också en planta som G fick av mig. Och som synes har hon gröna fingrar. Det är en härlig upplevelse att gå runt i hennes och T´s trädgård och kolla. Tack för titten säger jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla syster för en behaglig eftermiddag. Du är alltid välkommen,både med och utan blomsterskott(fast helst med)ha,ha

Kram Gunilla

MLE sa...

Hej moster!
Vilket fint inlägg du har gjort av mammas fina trädgård. Ville bara tacka så hemskt mycket för din goda hjälp med min tröja!! Tusen tack. Ha en bra dag! E