lördag 10 maj 2008

Högsommar i Maj


Förmiddagen har gått med resten av fröplanterna som jag har skolat om i små krukor.Hur tusan jag ska få plats med allt det vet jag inte.Men det löser nog sig om inget annat så får jag väl bygga ut:)
Jag har satt Papaya, Vit Spikklubba, Judaspenning, rudbeckia, stor tistel och en okänd som jag fick som ett jättebär i höstas. Jag torkade och satte fröna och det blev ett hav av planter. Fick veta i går att dom blir jättestora så om jag inte ger bort några kan jag plantera en häck kanske.
Har satt nya frö (gul och röd solros och pop corn)ska bli intresant med pop cornen det är mest ett expriment.
Är bjuden på middag i kväll hos T+I och sen ska vi ner och dona på kolonien. Det bli säkert vattning och så ska ju potatisen ner i den väl förberedda jorden i pallkragen.

Inga kommentarer: