söndag 18 maj 2008

Syhelg


Jag har ägnat det mesta av helgen till att sy på en balklänning till min systerdotter L som tar grundenten snart. Det är ju alltid en stor utmaning att ta tag och börja klippa och sy ihop och hoppas på att det ska passa. L var här för någon timme sedan och provade och det var bara lite justeringar som ska göras med livet. Har tänkt att börja sy på kjolen i morn. Tänker visa en bild på klänningen när den är klar.
Annars har jag vattnat och pysslat lite i kolonien Det har blivit svalare väder vilket jag tycker är skönt. Upptäkte att det är en stor blomsterkolv i Gigantus (som jag kommer att kalla Gunnar hädanefter) Enligt C så kommer den att få röda blommer så jag kommer att vara framme med kameran når det är dax.

1 kommentar:

♥Ida♥ sa...

Du är så duktig mamma... knus ida