fredag 9 maj 2008

Vatten och åter vatten


Var på kolonien redan innan halv åtta i morse och vattnade. Hade inte tid i går kväll så det var behövligt.Fixade lite och bytte planter med grannen där nere.En trollhassel mot en libsticka.Satte mina dalier och gladiolus, förberede för potatisen som ska i jorden i morn.Vid tio tiden blev det för varmt så jag cyklade hem och tvättade och skolade om dom små fröväxter som jag odlar i fönstret.Vilade någon timme och for ner igen vid sju tiden och vattnade igen. Satte ner Gigantus (Gunaro någonting) i jorden och gav mig tid att sitta ner och dricka lite Te och njuta lite också inte bara jobb. En helt underbar kväll och jag var inte hemma förän efter nio.

1 kommentar:

MLE sa...

Gud vad det låter underbart!!! Jag undrar om du har någon mailadress? Har nämligen hittat en tatuering som hade passat dig! Ha en bra dag Kram MLE