tisdag 25 augusti 2009

Aj Aj Aj


Varför händer vissa saker? Finns det någon mening med att jag ska sitta här i min lägenhet i veckor kanske? Jag tillhör dom människor som alltid går barfota sommar som vinter. Nu var oturen framme och jag sparkade in i en bordskiva som tillfälligtvis låg på golvet i mitt syrum. Man tror ju att man ska få dåndimpen och svimma och joddla ihjäl sig av smärta. Först trodde jag att tån var bruten men nu mistänker jag att det ¨bara¨ är en kraftig förstukning. Jag har brutit tårna ett par gånger så jag tog inte till läkaren. Han kan inte göra något änndå (gipsar inte tårna), Ringde till I som var snäll och kom och lade ett stramt omslag. Jag kan nu hjälpligt ta mig fram med hjälp av en krycka. Men detta har jag inte tid med det är ju snart Bodagarna. Men det klart jag kan sy och sticka lite mer när jag bara kan sitta. Som sagt ska jag försöka finna mening i varför, men jag är otroligt glad över att jag har mina barn som hjälper mig med det som jag inte kan just nu.

1 kommentar:

♥Ida♥ sa...

stackars mamma... hoppas det blir bättre snart.. kramar ida