fredag 7 augusti 2009

Nytt från kolonien

Gunnar breder ut sig

Det syns helt tydligt att det ska flyttas några plantor nästa år.

Prydnadsmajsen börjar få den där härliga röda färgen.

Smultronen växer över alla breddar.

Mysterium. Jag satte kålrabbifrö i våras i ett liten miniväxthus. Men vad har kommit upp? TOMATPLANTER. Har aldrig varit med om något liknande förut. Tycker inte ens att det är kul. Jag vill ha kålrabbi.

Vaxbönor var det åtminstonde i denna påse som jag satte här. Nu blommar dom snart. OBS snigelfällan i mitten. Dom hade börjat att gnaga på bladen men nu kan dom drunkna i öl dom äckliga djuren.

Det blev en fälla i salladsodlingen också. Skördade några huvud isbergssallad i dag. Gottigottgott.

1 kommentar:

♥Ida♥ sa...

Tack för en mysig förmidag i kollonin.. Som det har växt när jag inte varit där.. Rena rama djunglen hihi.. Salladen var mycket god skall jag påpeka.. kram Ida