måndag 19 april 2010

Dagens loppisrunda.

Ett litet urval av allt jag hittade i dag. Ibland finns det inget och ibland hittar man massor.

36 st trådrullar i trä. En av många saker som jag sammlar på. Det är sällan som man hittar dom, vi är nog många som letar efter just sådana.

37 st vanliga trådrullar och en praktisk låda att ha dom i.

En bok om spetsar är ju också kul att sitta och kolla i. Men jag virkar inga spetsar det tyar jag inte.

Det behöver jag inte heller för se vad jag också hittade. Massor med de ljuvligaste spetsar man kan tänka sig. 7 olika och flera meter. Vilken skatt.

12 knappar som jag antar är gjorda av renhorn. Jag vet ju inte, men med tanke på att de kommer från norrbottens läns hemslöjd så är det nog troligt. Detta var också en skatt och vad tusan ska jag göra med dom?

Ett fult och fläckigt etui kom med mig hem.

I det var det ett dussin teskedar i ny silver. Lite puttsning behövs, men jag vet inte med vad. Jag brukar ju inte puttsa något annars. Får fråga någon av den gamla generationen dom brukar ju veta.

En låg förvaringsburk med vitsippor på.

Ett mycket slitet syetui.

Praktiskt att ha med i väskan. Man vet ju aldrig när man får användning av nål och tråd och sax m.m.

Ett gäng små glasflasker som är otroligt söta. Bra nu när man plockar med sig små blomster med in. Kostade bara 5 kr styck.

Sist men inte minst två gamla bakformar som också kostade 5 kr st.

5 kommentarer:

♥Ida♥ sa...

Härliga fynd.. Du har allt tur du när du fyndar.. =) Kram Ida

Emma sa...

**Jisses så mycket fint du har fyndat**

Therése sa...

Vilka skatter du hittade! Ett råd från mig; visa inte knapparna för mor. Hon har ju knappallergi! :-)
Therése

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Vilka fynd! Du har näsa för fina ting må jag säga. Trätrådrullar... Ahhhhh vad fina.

Ha det bäst kära syster
KramKram
lillasysteryster

Anonym sa...

Hej!

Det mesta av fynden var ju läckra.
Kram Eva