onsdag 7 april 2010

Snödroppar

Där stod dom små sötnosarna i en hörna i kolonien. Kunde inte låta bli att gräva upp några som fick komma med hem.

Planterade i mina söta koppar som har varit ljusstakar i jul. Nu kan jag byta till andra blomster eller annat efter hand.

Det pyntade på den tråkiga mikron. Önskar att jag kunde bygga in den någonstans. Kanske borde jag sy en huva och dra över den. Det var kanske ingen dum idé.

Tulpanerna kämpar också för att komma upp. Men granriset får ligga lite till över dom amerikanska blåbären. Jag är ju rädd om dom och det är bara andra vintern som jag har dom. Blåbärsbuskarna var ett byte. Jag sydde en balklänning till min systerdotter och jag fick 3 buskar. Bra deal tycker jag. Jag plockade ganska mycket bär förra sommaren och hoppas på mer i år (det gör antagligen mina barnbarn också).

2 kommentarer:

Mitt Stugliv sa...

HrjHej syster!

Åhhh jag bara älskar snödroppar så söta, ståtliga o lite malliga ibland. Jag har samma uppfattning om micron, såååå tråkig men skull man ha en huva så blir det väl jobbigt att använda den. Hihi.

Ha de underbart
KramKram
lillasysteryster

Emma sa...

**Underbart med ALLA vår-tecken**