tisdag 27 april 2010

Oj, biten av loppor igen.

Har aldrig sett ett liknande strykjärn förut. Antar att det är ett speciellt som skräddaren använde. Kanske till kragar eller ärmar. Kul och ovanlig i allla fall.

För det otroliga priset av 25 kr släpade jag det runt i timmar i K-stad. Vad gör man inte som sakletare?

Ett handvirkat överkast som mäter 2x2 meter fyndades i lördags. Vilket arbete virkerskan har lagt ner på det. Det var inte billigt men jag undrar om det ens täcker garnkostnaden. Jättesvårt att fota men det är taggkant på de två sidor och så vitt och frächt man kan tänka sig.

Melittatratt, ny vårkruka. Gillar att använda saker till annat än det som det är tänkt till.

Fantastiskt nog snokade jag upp mer spets och trätrådrullar som gömt sig allra längst bak. Men ha, jag hittade fynden.

Vem kan leva utan en skolatlas?

I varje fall inte om den är tryckt 1947.

Vet inte om jag gillar denna här handen.

Men det är otroligt naturtrogen och lite ovanlig tycker jag.

Hittade en kulram. Har nu två så det är ännu inte en samling. (En samling ska ju vara minst tre av liknande slags)

En häftig flaska med texten: Svavelsyrlighetsvatten.

Kom i hågklämma.

Fotogenlanpor kan man inte ha för många av. Jag har en samling ska ni veta.

Ni tänker säkert liksom jag att vad Farao ska hon med allt till? Ja, det är en av dom gåtor som jag inte har löst än. Men jag blir förälskad i LOPPOR. Det blir kanske en egen loppis vad det lider. Jag målar om, försöker att hitta andra möjligheter, lägget till och drar ifrån. Man kan ju kalla det en hobby. Eller är det en besatthet? Jag bryr mig inte så länge jag mår bra och kan fynda för ett par kronor. Om man inte vill ha det mer så kan man ge bort skatterna. En sak vet jag och det är att jag är inte ensam om att ha loppisviruset. Jag önskar ingen bot just nu i varje fall.

3 kommentarer:

♥Ida♥ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
♥Ida♥ sa...

Så fina loppor du fyndat igen hihi.. Jag gillade strykjärnet mest och Tommy hälsar att handen var finast.. =) Kram Ida

MLE sa...

hejhej moster, jag har kört ner blommorna till din kolonilott så du slipper ta dem på cykel. Vi är inte hemma imorgon heller så jag körde ner dem. Hoppas att de trivs. Ha det bäst