söndag 18 april 2010

Man ska vara snäll mot djuren.

För många år sedan hittade jag denna myggholk på en loppis. Det är ju praktiskt att veta var dom är, så därför har jag hängt holken innanför min ytterdörr. Helt ärligt har jag aldrig mygg här inne, så jag tror att det funkar. Är jag snäll mot myggen så tror jag att dom är snälla mot mig.

Jag och syster Mi gick hösten -03 och lärde oss att stöpa i cement. Vi gjorde bland annat var sin ansiktsmask som jag tycker blev helbra.

Att det blev lite hål kvittar för min del. Man skulle ju kunda måla den men jag älskar rå betong och cement så den får vara helt naturell.

Här ser man hur liten myggholken är.

Nyckelbrädan har jag gjord av drivved som jag hittade vid vattnet i Råå för flera år sedan. Den fyller verkligen sig funktion. Alla väskorna har jag sytt själv. Det är praktiskt att ha dom innanför dörren när man ska skynda sig ut. Det blir ju en liten färgklick i en liten trång mörk hall.

Inga kommentarer: