söndag 8 juni 2008

Hjälp med vattningen

Myra klarar att vattna med den stora kannan

Malva vattna ärtorna


Kladda med vatten jättekul

PrydnadsMajsen


Elefantgräset

Vattnade mellan 8-10 på morgonen. För varmt att vara nere och göra något på dagen. I och N + Mille är dåliga, snoriga och feber det är ju inte kul. Vid halv åtta tiden cyklade jag och Ma ner för att äta kvällsmat och efter en stund kom Malin med sina två flickor. Myra och Malva hjälpte mig med att vattna lite i krukorna och rätt mycket utanför. Det var ju jättekul för dom . Vilket barn tycker inte om att kladda med vatten? Malin bjöd sedan upp oss på ett glas vin. Så Ma och jag fick en ordentlig cykeltur i kväll. N ringde och bad mig att plocka med lite smulron hem så jag fick cykla ner till kolonien igen.

1 kommentar:

MLE sa...

vad fint det blev med majsen-e