fredag 12 december 2008

Lussetider


I går var Östra Göinges lusia med tärnor och lussade för oss på AlltMöjligt. Alltid stämningsfullt och nu börjar tillochmed jag att känna lite julstämning. Särskilt för att det har snöat och att vi ska baka lussekatter i morgon I+N+Mille o jag. Jag tror att jag väntar med julgodiset tills senare, det har ju en tendens att försvinna innan jul om man är för tidig.

Måste åka in till K-stad på måndag och lämna den beställde mössan. Nu har jag bara två kvar av dom beställda mössorna från julstugan på Yllan. Det är helt otroligt att dom är nästan lika populära nu som för tio år sedan när jag började att sticka på beställning. Det blir ju inte så mycket i förtjänst, men lite nytt garn och till uppsparingen till en ny symaskin (en gång i framtiden för den är rätt dyr den som jag vill ha). Men jag har inte brått den gamla funkar OK ännsålänge.

Inga kommentarer: