torsdag 18 december 2008

Skakande upplevelse

Eftersom vi har haft krabb med nätet både i går och i förgårs får jag skriva nu. Ja vad ska man säga om att få vara med om jordbävning? Det är inte första gången för jag kommer ihåg 1986 när jag bodde i norrSjälland i Danmark. Då kunde vi känna svagt av jordbävningen vid Halmstad (tror jag att det var). Men i tisdags morse skakade det rejält, tror att jag ramlade ur sängen för helt plötsligt stod jag på golvet och hörde ett muller och kände ett tryck som om någon pressade mig först bak sedan fram. Jag var helt säker på att en lastbil eller något kört in i huset. N kom också upp och vi for omkring och kollade i fönstren om vi kunde se lågor eller rök. Hon ringde sin kille och han medelade att dom också känt av det i Knislinge. Då fattade vi att vi skulle sätta på radion och lysna på lokal radion. Jordbävning man tror inte det är sant. Inte kunde vi somna om heller. N skulle till skolan och jag skulle på julavslutning på Quilterna. Ja vilken början på en dag (16-12 08).

Inga kommentarer: